לתפריט האתר לתוכן האתר

תפריט

  • לשפה האנגלית
  • פורטל עובדים

כנס SSP לבכירי התעופה

ב- 18.5.17 רת"א תערוך את כנס ה- SSP השני לבכירי התעופה.

תכני הכנס:

א. הכרות וריענון עם התפיסה והתכנית.

ב. סטטוס התכנית כעת והצפוי בשנים הקרובות (הכנס הראשון נערך בינואר 2015).

ג. הרצאת אורח מחו"ל.

השתתפות בכנס הינה לפי הזמנה בלבד.

 



סיכום הפעילות בנושא ה - SSP לשנת 2016 - ניתן לראות בשונית SSP\SMS, בדגש לפעילויות ההדרכה והישיבה הראשונה של ועדת ההיגוי וועדת הישום


 

סיכום בטיחות שנתי 2016 - תחילת העבודה

השנה האזרחית הסתימה, כבכל שנה בכוונת רת"א להוציא סיכום בטיחות שנתי.

מועד הפצה - יוני 2017. כל הצעה, הערה, מידע שראוי שיופיעו בסיכום יתקבלו בברכה. את החומר או ההצעה ניתן להעביר למנהל תחום בטיחות טיסה ברת"א בפקס 03-9774599 או במייל shaleval@mot.gov.il


 

הושקה גרסה חדשה של מדנ"א (מערכת דיווח וניתוח אירועים אלקטרונית)

רת"א השיקה  גירסה חדשה של מדנ"א.
את רשימות התפריט המסורתיות החליפו אייקונים, בדומה לתוכנות ההפעלה המודרניות , כדוגמת אנדרואיד. את המסך הראשי הכניסה ניתן לראות בקישור המצורף.
נוספה אפשרות לייצא לאקסל את הרשומות ש"נתפסו" בשאילתה ולהמשיך לנתח את התוצאות על-גבי גיליון אלקטרוני.
מספר שדות מרכזיים בדיווח נצבעו בכתום לשם הבלטה. ניתן לשלוט על אופן הצגת השדות במסך רשימת האירועים. התוכנה מהירה יותר מכיוון שהיא ממוקמת  בשרת חדש.


עלון בטיחות רבעוני 

תחום בטיחות טיסה החל השנה בפרסום עלון בטיחות רבעוני.

בשלב זה העלון מיועד לעובדי רת"א בלבד.

העלון מתרכז בהצגת תמונת הבטיחות הרבעונית הראשונית על בסיס תרשימי נתונים קבועים מהמדנ"א - במוד דשבורד (סט גרפים קבועים לכל תחום תעופה).

עלון הבטיחות ה- 3 יתפרסם מיד לאחר החגים.



סיכום בטיחות שנתי 2015 - תחילת העבודה

השנה האזרחית הסתימה, כבכל שנה בכוונת רת"א להוציא סיכום בטיחות שנתי.

מועד הפצה - מאי-יוני 2016.
כל הצעה, הערה, מידע שראוי שיופיעו בסיכום יתקבלו בברכה.
את החומר או ההצעה ניתן להעביר למנהל תחום בטיחות טיסה ברת"א בפקס 03-9774599 או במייל shaleval@mot.gov.il



הושלם פרויקט הקליטה הממוכנת של דיווחי בטיחות למדנ"א

החל מה – 1.7.2014 חברות ישראייר / ארקיע / ק.א.ל עברו לדיווח ממוכן למדנ"א באמצעות אתר הטפסים הממשלתי-"ממשל זמין".
דיווחי רש"ת וחברת אל-על מדווחים באופן ממוכן דרך מערכות המידע העצמאיות שלהן.
בכך הושלם מהלך של מיכון הדיווח למדנ"א של כמעט כל התעופה בישראל.
המהלך יבסס את האחידות והאמינות של דיווחי אירועי הבטיחות ויאפשר בעתיד ממשק למערכות תעופה בעולם.

 


 

סיכום מפגש עיתי קציני בטיחות פרק 13

- מספר פעמים בשנה נערך מפגש בטיחות בו נפגשים ק. הבטיחות של המובילים האוויריים, רש"ת, נציגי האיגודים, החוקר הראשי ורת"א.  מצורף סיכום המפגש האחרון מדצמבר 2013

 


עדכון בנושא מערכת המדנ"א (מערכת דיווח וניתוח אירועי בטיחות) נכון לינואר 2014

בימים אלו מסתיים שלב א' של פיתוח מדנ"א (מערכת לקליטת דיווחי בטיחות וניתוחם), המשותפת לרת"א והחוקר הראשי.

בגרסתה הנוכחית המערכת יודעת לקלוט דיווחי בטיחות בצורה אוטומטית, כאשר נתוני הדיווח מוזנים ישירות לשדות בסיס המידע במדנ"א.

פותחו ממשקי קליטה מול חברת אל-על ורשות שדות התעופה, וכן פותח ממשק מול ממשל זמין, המאפשר לחברות ישראייר, ארקיע  וק.א.ל וכן לטייסים פרטיים להזין את הדיווחים בטופס מקוון ובאמצעות הממשק הנתונים נקלטים במדנ"א.

פותחו כ- 60 דו"חות המפיקים גרפים המציגים חתכים שונים של נתוני בסיס המידע בתצוגה גרפית, ואלו ישמשו, בין השאר, להפקת חוברת סיכום הבטיחות השנתי.

בשלב ב' אליו נכנס הפרויקט  בימים אלו, יפותח מנגנון work flow שיאפשר לרת"א לנהל את תהליך הבירור הבטיחותי בנוגע לאירוע בטיחותי, וכן יאופיין "דשבורד" (אפליקציה למשתמש) שתאפשר לקבל תמונה מצב מילולית וגרפית בנושאי ונתוני בטיחות  שונים.

חשוב לציין שמרגע הזנת הדיווח למערכת פרטי המדווח וצוות הטיסה חסויים ולא מוצגים בדוחות המערכת או למשתמשים.

שלב זה אמור להסתיים בסוף שנת 2014.


רת"א פרסמה חוברת סיכום בטיחות לשנת 2012
סיכום בטיחות - 2012


רת"א עברה לפורמט חדש של טופס דיווח אירוע בטיחות והיא פונה לכל הגורמים הרלוונטיים בבקשה להשתמש בטופס החדש לצורך דיווחים:

  1. צד קידמי של הטופס
  2. צד אחורי של הטופס

  1. נתוני ומגמות בטיחות שנכללו בסיכום ארגון I.A.T.A לשנת 2012
  2. לקט נושאי בטיחות מביטאון מס' 13 של EASA

ספטמבר 2012: עדכון טופס הדיווח בפמ"ת - להלן קבצים מצורפים:

עדכון טופס הדיווח על תאונה או תקרית לכלי טיס
טופס דיווח חדש - צד קדמי
טופס דיווח חדש - צד אחורי


 

מצורף תקציר של סקירת EASA בנושא הטיפול בהמלצות בטיחות .

סקירה זו מתפרסמת אחת לשנה.

רת"א במסגרת סיכום הבטיחות השנתי 2011 התייחסה לנושא בפרק 4.4 – חקירת תאונות.

 


 

יולי 2012: תקציר דו"ח IATA לשנת 2011


נובמבר 2011: סיכום תמונת הבטיחות החדשית תופץ החל מתחילת 2012 במתכונת רבעונית בלבד.

 


 

אפריל 2011:  סיכום פורום חצי שנתי לבטיחות תעופה פנים.


ינואר 2011: רת"א פירסמה מספר התייחסויות לדוחות חקירה, כל המעוניין יכול לפנות למנהל תחום בטיחות טיסה ברת"א  בפקס 039774599 או במייל shaleval@mot.gov.il
ולקבל עותק / קובץ לעיון.

 


 

ינואר 2011: השנה האזרחית הסתימה, בכוונת רת"א להוציא סיכום בטיחות שנתי.
כל הצעה, הערה, מידע יתקבלו בברכה, ניתן לעבירם למנהל תחום בטיחות טיסה ברת"א בפקס 039774599 או במייל shaleval@mot.gov.il .


ינואר 2011: בקרוב תפורסם לעיון הציבור תפיסת רת"א בנושא דיווחי הבטיחות.

 


 

דצמבר 2010: החלו דיוני חוק הטיס בכנסת בנושא פרק ז' - חקירת תאונות ותקריות אוויריות.

 


 

 דצמבר 2010: לקראת שנת 2011 בה תכנית בטיחות מדינתית (SSP) ומערכת ניהול הבטיחות(SMS) 

יהיו במרכז העיסוק בטיחותי, נערכו ברת"א שבועיים של יעוצים טכניים מ EUROMED. היעוץ ניתן על ידי

 מומחים מובילים באירופה לנושאים הללו. כל יעוץ הסתיים בהמלצות לתכנית פעולה ויעדים".

 


 

ספטמבר 2010: הועידה העולמית של ארגון התעופה האזרחית התקיימה במונטריאול. משלחת רת"א

ומשרד התחבורה השתתפו.נדונו סווגיות בטיחות,בטחון ואיכות הסביבה בהיבטי התעופה.

 


 

 אוגוסט 2010: מטוסי הזנאייר והסוואנה קורקעו על ידי רת"א למספר ימים עקב חשש לתקלה במערכת

ההיגוי (עלה בחקירת תאונת מנחת שילר).


 דיון התנעה SSP/SMS

  1. בסוף חודש יוני נערך ברת"א דיון התנעה להכרות וקידום שני הנושאים
  2. בקרוב יצא מסמך שיגדיר את תוכנית העבודה והכוונות בנושא לשנה הקרובה

 


 

פגישת בטיחות טיסה בתעופת פנים

ב - 14 באפריל 2010 התקיים ברת"א דיון בנושא בטיחות פנים בתעופה אזרחית.

 בפגישה השתתפו חיל האוויר, נציגי חברות ארקיע וישראייר.

הנושאים העיקריים שנדונו:

  1. J-10 נתיב
  2. סוגית שדה דב
  3. בקרה ופיקוח בטיסות אזרחיות לבסיס חיל האוויר

זכויות יוצרים © 2015 רשות התעופה האזרחית.